Medlem af:

Handicap - sommer og vinter

Den første onsdag i maj kl.19.00 starter sommeren, da vi her starter med vores onsdagshandicap på vandet! Til dem der ikke ved hvad sommerhandicap er, kommer her en kort forklaring.

Alle skal ro 5 km på tid på en fastlagt 2,5 km bane, der går fra kajakklubben til Fredericia Roklub, retur igen hvorefter man vender ved 250m syd for kajakklubben og retur til kajakklubben. Dette ror man 2 gange.

Man bliver startet alt efter hvor hurtigt man selv ror, så det vil sige at ALLEkan være med. Ens starttid bliver beregnet efterhånden man har deltaget i løbet nogle gange, således vi alle kommer i mål næsten samlet. Typisk er alle i mål inden for 1 - 2 minutter.

Konkurrencen går ud på at komme i mål først og derved få 500 point. De efterfølgende roere får 500 - det antal sekunder, de kommer efter vinderen. man får dog som minimum 100 point, for at gennemføre løbet.

Konkurrencen er således primært mod en selv, om kan opretholde sin tid eller forbedre den hen over sommeren. Samtidigt kan man konkurrere mod andre!

Sæsonen slutter den sidste onsdag i september, hvor vi den dag samtidigt holder klubmesterskab på handicapdistancen. Her er der altid nogle, der skal have afgjort et internt opgør mod nogen man har kæmpet med hen over sommeren. Der er meget på spil og samtidigt sjovt:-).

Samlet vinder for sommerhandicappen bliver den, der har det højeste pointantal af de 15 løb, man har scoret det højeste antal point, så man er ikke nødt til at være med hver gang, men det hjælper :-)

Vinterhandicap er i princippet samme regler, her løber vi dog i stedet for at ro !
Fredericia Kajakklub | Øster Voldgade 27 | 7000 Fredericia