Gode råd

Påklædning:
Når du skal ud at ro, er det vigtigt, at dit tøj er så let som muligt, du kan jo risikere at det bliver vådt.
Et eksempel på hvordan man skal være klædt på: Løbetights, kort eller lang svedtrøje, T-shirt, vindtæt overtræksjakke og evt. strømper. Husk at tage dit våde rotøj med hjem.
Du må ikke være iført løbesko eller lignende i kajakken, men skal bruge neoprenstøvler e.l.

Håndtering af materiellet:
Efter hver rotur skal materiellet rengøres, dvs. kajakken skylles ren for sand og derefter tørres. Husk at kontrollere at kajakken er helt tømt for vand samt sædet er løsnet og vendt om, inden båden bliver lagt på plads.
Pagaj og overtræk sættes/hænges på deres plads som anvist, således at det er nemt at finde næste gang nogen skal bruge det.

Du kan klikke på filen herunder, og se hvilke bådtyper vi har, hvor sødygtige de er, osv.
Vi håber det kan være medvirkende til at vælge kajak.

Forskellige bådtyper. Klik på filen for at se! (3.1 Mb)