Begynderundervisning 2023

Vi tilbyder begynderhold med opstart i maj 2023.

Alle kursusforløb er udviklet i henhold til kravene for såvel IPP2 som DGI havkajakroer 1. I stedet for at holde os til det snævre 16 timers minimums krav, har vi valgt at bruge ekstra tid til fordybning, da vi erfaringsmæssigt synes det giver et bedre resultat på lang sigt.

Vi underviser i både tur- og havkajak, hvorefter man har lov til at benytte begge typer kajakker. På sidste kursusdag aflægges prøver, hvor færdighederne skal forevises.

Prisen for deltagelse i kursus og medlemskab i klubben det første år er 2.750 kr. Dette dækker kursusgebyr, leje af klubkajak, pagaj, vest og spraydækken. samt depositum til nøglebrik, som giver adgang til klubbens lokaler.

Har du fået blod på tanden, og vil med ud og ro kajak, så tilmeld dig ved at skrive en mail til fk.uddannelsesudvalg@gmail.com den skal indeholde følgende:
Navn og e-mail.

Når vi har modtaget din tilmelding, får du besked på om du har fået plads på holdet, eller er på venteliste, samt information om betaling for kurset.

Din plads er ikke garanteret før vores kasserer har modtaget kursusbetaling, som skal være kassereren i hænde senest 14 dage før kursusstart.

Klubbens bank er:
Spar Nord reg.nr. 9196
Kontonummer: 457 32 39968

Yderligere skal du før kursusstart have taget en 600 m svømmeprøve – kan gøres i flere svømmehaller – se under svømmebevis her på hjemmesiden eller følg linket. http://www.fredericiakajakklub.dk/Sv%C3%B8mmebevis

Kajakroning er en sport, og kræver et minimum af kondition og kropsstyrke. Er du i tvivl, så kontakt os gennem hjemmesiden under menupunktet Kontakt Os, eller på mail fk.uddannelsesudvalg@gmail.com.

Uddannelsesudvalget